Bakkum blog

Groeten van camping Bakkum: voor alle Bakkumfans die nu even niet op Bakkum zijn en niets willen missen

woensdag 20 november 2013

Pan vulling

Er zijn van die weken dat je werk echt leuk is. Dat zijn dagen dat je energie van je werk krijgt, in plaats van dat het energie kost. Dit is vaak in de zomer als het druk is en de dagen voorbij vliegen. Lekker op de slippers hard werken in de receptie en aan het eind van de dag een rondje over de camping. Even kijken wie je allemaal hebt ingeboekt en hoe vol de camping staat. Dit is zo heerlijk aan werken in de zomer op camping Bakkum.
 
de Pan, jaren 80
Veel mensen vragen zich af of we dan in de winter ook wat doen en of het dan ook leuk is. Deze vraag krijg ik wekelijks gesteld tijdens mijn werk maar ook privé. Ik begrijp de vraag wel, maar ga er vaak niet echt op in. Aan de gezichtsuitdrukking te zien wanneer ze de vraag stellen, zie ik vaak dat ze al een oordeel klaar hebben. Het maakt volgens mij niet uit wat ik zeg, ze luisteren meestal half en snappen niet dat we het in de winter ook echt druk hebben. Naast de zomer kijken we ook vooral altijd uit naar de winter. Tijdens de winter is het tijd voor het uitvoeren van nieuwe projecten. Hoe langer ik dan met een nieuw project bezig ben, hoe meer kriebels ik in mijn buik krijg en me af vraag wat de kampeerders er van gaan vinden. Het is eigenlijk net als dat je nieuwe kleren koopt en er voor het eerst in rond loopt. Je vraagt je dan toch altijd af hoe andere er op reageren. Is dit positief dan ga je toch even meer met de borst vooruit lopen en ben je trots op de nieuwe aankoop.
 Dit is wat ik nu ook heb met het project theater de Pan. Mijn collega Frank is vooral bezig met de bouw van het nieuwe theater, ik mag voor de invulling zorgen. Wel spannend, ik heb gezegd dat ik de Pan net als vroeger wel vol krijg. Oeps... wat heb ik gezegd! Zie de foto’s zo voor me; honderden mensen die kijken naar André van Duin of naar een poppenkast voorstelling. Was poppenkast toen echt zo leuk? Maar als het vroeger lukte moet het nu ook lukken! Ik moet gewoon goede acts zoeken die passen bij ons publiek. Dan ga je nadenken en kom je er achter dat op Bakkum heel veel verschillende type mensen staan, dat is ook juist wat Bakkum zo leuk maakt. Gelukkig werken we samen met een aantal leuke bedrijven die mij helpen bij het zoeken naar de juiste invulling. We noemen dit intern voor het gemak maar Pan vulling, dat bekt wel lekker. Young art is een voorbeeld van een leuke club jonge mensen die ons helpen, ze hebben een onuitputtelijke bron van jonge kunstenaars en artiesten die staan te trappelen om op Bakkum iets te laten zien. Met Young Art zijn we nu al bezig om Bakkum Vertelt 2014 op te zetten. We zijn voornemens dit uit te spreiden over drie weekenden in mei, juni en augustus. Ook willen we op de zaterdagen tijdens Bakkum Vertelt  een echte grote show in ons nieuwe theater. Een show die de Pan net als vroeger weer vol krijgt. Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar we zijn bezig met Karin Bloemen…. Ja hoor daar komen die kriebels waar ik het over had, gaat Karin Bloemen, lukken en wat vinden onze kampeerders hier van? De tijd zal het leren denk ik dan maar……. U nog leuke Pan ideeën? We staan altijd open voor reacties van kampeerders.
 
Djoerd Vulto, Hoofd Receptie

de Pan, jaren 50

Geen opmerkingen:

Bakkum Bloggers

Team Bakkum

Gastblogger zijn? Altijd leuk!