Bakkum blog

Groeten van camping Bakkum: voor alle Bakkumfans die nu even niet op Bakkum zijn en niets willen missen

woensdag 16 september 2015

Dag Bakkum!

Beste Bakkummers,

Na (bijna) negen mooie werkjaren op camping Bakkum ga ik deze prachtige plek verlaten en een nieuwe uitdaging aan.

Op deze manier neem ik afscheid van jullie. Want mede dankzij jullie ging ik altijd weer met veel plezier naar mijn werk. En kwam ik vol verhalen weer thuis. Bedankt hiervoor!

Mocht u nu denken, Laura, wie is dat ook alweer? Soms sta ik beter bekend als:

De strenge dame van wie jullie niet door mochten rijden naar de seizoenplaats. Ook al waren de excuses soms zo origineel dat ik de slagbomen voor jullie open wilden doen.

De social networker; samen met Mersini post ik alle berichtjes op Facebook en Twitter. En probeerde ik zo snel mogelijk de leuke berichten te liken en/of te retweeten.

Opvallend: op Facebook was het varkentje Shaggy enorm populair, op Twitter vooral het 3G-bereik (of juist het ontbreken daarvan).

De kletskous; bijvoorbeeld  in de ochtend wanneer kampeerders hun krantje op kwamen halen. Of met die ene vaste gast die ik na zo’n lange tijd al zo goed kende dat ik eigenlijk alles wel tegen hem kon zeggen. Even vragen hoe het gaat, vertellen over mijn kindjes, etc. Er werd altijd wel een gezellig praatje gemaakt en zo bouw je met veel mensen een hele goede band op.

De interieurstyliste; samen met collega’s hebben we het toch wel geflikt om Bakkums Hoeve en de receptie een hele gezellige sfeer te geven. Wat was het leuk dat ik hier mijn creativiteit in kwijt kon.

De kunstenares die elke dag weer een leuk tekstje of uittip op het krijtbord voor de receptie zette zodat de gasten wat inspiratie op konden doen.

De kledingsstylist; ik moet toegeven dat ik hier niet zo goed in was. Toen ik net begon met werken liepen we in een groene boswachtersoutfit! Mijn favoriete outfits waren de bloemetjesjurken. Vooral de reacties van de gasten die een compliment gaven over mijn jurkje en dan verbaasd opkeken toen ze beseften dat we allemaal in dezelfde jurkjes liepen. 

De geldwolf; wanneer er niet op tijd betaald is moet er achter de centen aan gegaan worden. Zeker wanneer de aankomstdag begint te naderen. In deze rol was ik niet zo populair bij de kampeerders ;-)

De oppas van de kindjes die hun ouders kwijt waren. Met een glaasje limonade of een ijsje in hun hand en wat lieve woordjes gingen we samen wachten totdat papa of mama naar de receptie kwam.

De schoonmaakster; dit heb ik maar 1 ochtend als uitwisseling gedaan. Dit was echt niks voor mij, van remsporen krijg ik al de rillingen. Bij deze wil ik dus echt even mijn respect uitspreken voor mijn collega’s die elke dag weer vrolijk de douchegebouwen onder handen nemen.

De schrijfster; samen met Meie maak ik al zo’n 5 jaar de nieuwsbrief ‘de Bakkummer Courant’. Geen saaie nieuwsbrief; we proberen er altijd een vrolijk bericht van te maken.

De BN-er, mijn five minutes of fame! Hoe trots ik was wanneer ik Camping Bakkum op tv voorbij zag komen. En soms mocht ik er ook nog een kleine rol in spelen!

Wat ik NIET was; de vakantieganger. Maar dat ga ik zeker worden in de toekomst op deze mooie camping waar ik zoveel herinneringen heb. Tot ziens dus!

Liefs,


Laura


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk geschreven Laura! Het ga je groet, groetjes Thijs

Unknown zei

We gaan je missen. En de remsporen pak ik wel weer voor je aan. 😘

Bakkum Bloggers

Team Bakkum

Gastblogger zijn? Altijd leuk!