Bakkum blog

Groeten van camping Bakkum: voor alle Bakkumfans die nu even niet op Bakkum zijn en niets willen missen

maandag 14 april 2014

Dé Grote Opening

Alweer een hele tijd geleden, in 2010, begon ik mijn stage op camping Bakkum. Toen werd er al druk gepraat over het honderd jarig bestaan van camping Bakkum in 2014, al klonk dat nog zo ver weg! Na mijn stage mocht ik tijdelijk terugkomen, ik hoopte toen natuurlijk al dat ik in 2014 nog steeds werkzaam zou zijn op ‘Bakkum’ zodat ik ook het bijzondere feestjaar mee kon maken.


Nu, 4 jaar later, ben ik in vaste dienst en mag ik er gelukkig bij zijn én zelfs activiteiten organiseren. De organisatie voor het feestjaar begon dus al in 2010, toen nog met het globaal bedenken van allerlei activiteiten. Vorig jaar werden al deze ideeën aan het team gepresenteerd en mochten we ons  inschrijven voor de activiteiten die wij wilden organiseren. Het hele team wordt dus ingezet. Het was lastig om te kiezen, want het is allemáál zo leuk! Ik heb de eer gekregen om samen met een andere collega Dé grote opening te organiseren.

Tijdens het seizoen van 2013 is er samen met kampeerders hard gewerkt aan een documentaire over Camping Bakkum; Groeten uit Bakkum. Bijzonder toch? We zijn nu een camping met een eigen boek én een documentaire! In eerste instantie zou onze documentaire gepresenteerd worden tijdens deze opening en draaide het programma vooral om deze documentaire. Toen kwamen de documentairemaaksters met het idee om deze aan heel Nederland te laten zien via de tv. Erg leuk, maar dat betekende wel dat we h‘m niet helemaal mogen laten zien tijdens de grote opening. Want hij moet exclusief blijven.  

We moesten even creatief denken; hoe kunnen we het jubileumjaar en ons geheel vernieuwde openluchttheater De Pan op een leuke manier openen samen met onze kampeerders? Een idee was een spectaculaire show in de vorm van 1 tegen 100 of ‘de jongens tegen de meisjes’ te gaan doen. Maar das was het allemaal toch nét niet. Daarom bedachten we een doorlopende show waarbij mensen kennis kunnen maken met de kampeerder van vroeger, uit 2014 maar ook om een kijkje in de toekomst te kunnen nemen in het kampeerseizoen van 2114. Gelukkig waren mijn collega’s ook enthousiast over dit idee en dus konden we beginnen met de organisatie.

Jullie hebben eerder al kunnen lezen dat mijn collega Djoerd druk bezig is geweest met het regelen van de catering. Gelukkig, want dat scheelde ons een hoop zorgen. Nadat we bedacht hadden hoe we het allemaal wilde presenteren gingen we eerst maar eens op zoek naar een aantal acteurs. Al snel kwamen we uit bij een theater opleiding. Gelukkig waren ook zij meteen enthousiast over het plan en wilden ze graag helpen met het schrijven en uitvoeren van stukken. Wij moesten natuurlijk wel eerst vertellen hoe het er op camping Bakkum aan toe gaat; in het verleden, nu en hoe wij de toekomst zien. Maar ja, hoe breng je nu die bijzondere ‘Bakkumsfeer’ over aan acteurs die dit zelf nog niet hebben mogen beleven? Gelukkig hebben we de afgelopen jaren mooie verhalen van onze kampeerders uit het verleden gehoord, dit konden we op papier zetten zodat de theatermakers hiermee aan de slag konden.

Maar dan de toekomst… hoe zal het er over 100 jaar uit zien op dit kampeerterrein vol historie? Nou.. wij hebben al een idee! Wil je weten wat jij en je kinderen kunnen verwachten in de toekomst? Kom dan a.s zaterdag,19 april, vanaf 15.00 uur naar ‘De Pan’ om alle mooie verhalen uit het verleden, heden en de toekomst te aanschouwen.
Tot zaterdag!

Linda, Receptioniste



A.s zondag wordt de documentaire 'Groeten uit Bakkum' al uitgezonden op AT5 en RTV-NH om 20.05 uur. 

1 opmerking:

Unknown zei

echt een leuk stuk om te lezen en we hebben er met ze allen erg veel zin in om te gaan kijken wat we allemaal kunnen meemaken aanstaande zaterdag

Bakkum Bloggers

Team Bakkum

Gastblogger zijn? Altijd leuk!